Co nevíte o dýni?!

127x

Dýni můžeme směle označit za českou superpotravinu. Má příznivé účinky jak na imunitu, vnitřní orgány (srdce, slinivku) tak třeba na nervový systém („tečou“ vám nervy, uvařte si dýňovku…;-) )

Dýně zpomaluje stárnutí, její semínka pomáhají proti řídnutí kostí, detoxikuje organismus a pomáhá udržet hladinu cukru v krvi na normální úrovni.

Dýní existuje nepřeberné množství. Nejznámější je zřejmě dýně Hokaido pro její univerzální použití v kuchyni a poddajnou slupku, která se před vařením nemusí loupat.

Dýně obsahují nejen velké množství beta – karotenu, vitamínů skupiny B (B1, B2, B3), ale najdeme v nich taky často chybějící vápník a železo.

Vyznačují se také vysokým obsahem draslíku (podobně jako banány), který reguluje srdeční tep a tlak a pomáhá udržovat správné množství tekutin v buňkách.

Dužina dýně je dále bohatá na hořčík, měď, selen, sodík, chlór, železo, zinek, fosfor, beta-karoten, alfa-karoten, lutein.

Dále obsahuje vitamin C a provitamin A, bílkoviny, vysoce kvalitní nenasycené mastné kyseliny a omlazující kyselinu nukleovou.

Semena dýní obsahují zinek, fosfor, železo, vápník, vitaminy skupiny B, lecitin, nenasycené mastné kyseliny – linolovou a olejovou.

Dýňová semínka jsou v našich podmínkách prakticky jediným zdrojem většího množství zinku, bez něj je přitom celá řada nemocí prakticky neléčitelná.

Ze semen se lisuje kvalitní olej, který pomáhá při obnově energie, dodává tělu potřebné živiny, zlepšuje kvalitu zubů, pokožky, nehtů i vlasů a pozitivně ovlivňuje trávicí trakt, činnost srdce a ledvin.

Recepty na všechny možné dobroty z dýně najdete třeba v receptech do mobilu nebo v PREMIUM klubu. 💚